All time high

En rolig sak när man har en blogg är att man ”bakom kulisserna” ser via vilka sökord folk har använt och därigenom hittat till ens blogg. Roade mig med att kolla in resultaten från när jag skrev på Bloggfia och tänkte härmed presentera en liten lista på tio i topp-sökord från nästan två års bloggtid:

  1. bloggfia
  2. kalas
  3. hamsta loppis timrå
  4. bröllopstårtor
  5. kaninbur ritning
  6. biltårta
  7. bröllopstårta
  8. loppis hamsta timrå
  9. hamsta loppis
  10. oleum basileum

Hedrande förvisso att de flesta faktiskt sökt på just ”bloggfia”. Men alltså what?!? Tre platser på topp tio handlar om Hamsta loppis! Jag måste ta mig ett snack med mannen som driver stället. Jag bör få provision! Flera gånger har jag själv försökt googla upp öppettider på den loppisen men inte hittat åt det på nätet (kanske det enda som är ogoogelbart? Muahahaaa, Google, där fick jag användning av det förbjudna ordet! In your face…) så därför lade jag själv upp det på min blogg. Hoppas det varit till glädje för många! En av mina favvoloppisar. (tror jag måste ta mig dit här i veckan känner jag, blir sugen bara jag skriver om det!)

Sen det där med ”kaninbur ritning”… de som har sökt en seriös ritning över en kaninbur har nog blivit besvikna. Men förhoppningsvis har de blivit lite gladare till sinnet efter att ha hamnat på mitt inlägg om dito… Kolla bara själv! Hur gulligt är det inte?

Att ett sökord hamnar på denna topp tio-lista står inte i paritet till hur ofta jag skrivit om ämnet. Ta till exempel ”oleum basileum”. Jag tror jag har skrivit om det i ett inlägg vid ett tillfälle när jag var förkyld. Men det verkar finnas många sjuklingar där ute som sitter och googlar huskurer och lindring för täppta näsor!

Bröllopstårtor har jag bara gjort vid ett tillfälle i livet. Svettigt värre, men väldigt kul och ärofullt förstås! Avslutar min lilla topplista med en bild på dem.

068

4 tankar om “All time high

    • Tack så mkt Anna! Jo, jag är stolt över dem. Nu i alla fall. Då var jag mest bara nervös för vad brudparet skulle tycka, om de skulle vara goda etc etc. Men de blev som tur var nöjda också! 🙂

Lämna en kommentar