Jag vill också..!!!

lappkudde formskrubben
Nämen alltså TITTA!!! Vad Anna bara liksom ”snodde ihop” sådär. Jag vill också kunna och sen ta mig i kragen och bara do it!!!! Så otroligt fint, kreativt och härligt. Underbara färger och tyger! Jag hade visst lovat mig själv att det här skulle bli ett ”kreativitetens år” (hur går det med ditt ordningens år förresten Anna?), året då jag skulle bara göra allt det där som ligger i huvudet och pockar på. UTAN att ”göra läxorna först”. Som att sätta mig och sy en lappkudde, fast det står disk på diskbänken och det ligger ohängd tvätt i tvättmaskinen.

Hm… jag är inte riktigt där än, även om jag inledde året starkt med att t.ex. måla om det där rackarns köksbordet, något jag tänkt göra i sådär en tre års tid utan att det blivit av. Upp till kamp Sofia! Jag ska visa er minsann… hrm. Ja, jag ska försöka i alla fall.

(inser i skrivande stund att jag inte kollat med dig Anna innan jag lånade din bild – hoppas det var ok..! Säg till annars)

4 tankar om “Jag vill också..!!!

  1. Gör det till en läxa vet ja! Typ 1-2 timmar per dag måste jag göra min hemläxa = något roligt! Hm, ska det ske mellan 11.15 – 12.45 eller kanske 18.00 – 19.20 när far i huset ger de små kvalitetstid?

  2. Ja, sådana läxor är bra!! Jag har i läxa att gå ut och promenera, inte varje dag men i alla fall några gånger per vecka.
    Ett tag hade jag en läxa som var att gå ut ensam och sätta mig någonstans med en filt och en termos kaffe, för att bara vila … men den lyckades jag bara med att göra två gånger och båda gångerna hade jag barnen med mig och kaffet kom inte med … 😉 Knivigt att få ihop det när man har små barn.

    Nu ska du få en läxa av mig … köpa/leta fram en dargkedja … så fixar vi resten sedan.
    Kram och tack för länkningen! 🙂

    • Haha, ja så där är verkligen småbarnslivet… Va sugen jag blev på att gå ut och sitta för mig själv någonstans, tänka tankarna hela vägen ut… sånt längtar jag efter! Men men, om sådär en tio-femton år kanske.
      Jag ska kolla upp dragkedjelagret, annars drar jag till Erikshjälpen!! Toppen!
      Kram!

Lämna en kommentar